البروتين المدر للحليب قد يسبب السرطان

يتيح هذا الاكتشاف فرصاً جديدة لعلاج هذه الأنواع الفتاكة من الأورام





البروتين السرطان 121230184200qJUl.jpg



أظهرت دراسة أسترالية وبريطانية مشتركة أن البروتين المسؤول عن إنتاج الحليب لدى الأمهات المرضعات، الذي يطلق عليه اسم "إيه. أل. أف. 5"، ربما يكون مسؤولا أيضا عن جعل أمراض سرطان الثدي أكثر شراسة، ما يفتح الباب أمام إتاحة فرص جديدة لعلاج هذه الأنواع الفتاكة والشائعة من الأورام.

وقال المشرف على الدراسة، التي نُشرت في دورية "بلوس بيولوجي"، كريس أورماندي إن هذا الاكتشاف "يفتح آفاقا جديدة في ابتكار أساليب يمكن أن تتنبأ بمدى استجابة المريض للعلاج"، مضيفا: "لا تستجيب الخلايا السرطانية لبروتين إيه.أل.أف.5، ما يجعل من المرض أكثر قوة ومقاومة للعلاج بالأساليب المتبعة". وقام فريق الباحثين بابتكار أنسجة بشرية من سرطان الثدي، وتدخلوا جينيا حتى تحتوي هذه الأنسجة على كميات كبيرة من البروتين، وذلك لرصد تأثيره في جعل الخلايا السرطانية أكثر شراسة.

وأشار أورماندي إلى أنه "إذا نجحنا في ابتكار عقار يستهدف بروتين إيه.أل.أف.5، فإنه سيعود بالفائدة الأكبر على مجموعة كبيرة من النساء".

يُذكر أن مرض سرطان الثدي يُعتبر من بين الأورام الأكثر انتشارا، فضلا عن أنه السبب الأول للوفاة لدى شريحة كبيرة من النساء.






والتقرير باللغه الانجليزيه




Protein-producing milk. May cause cancer


Protein-producing milk. May cause cancer
This discovery provides new opportunities for the treatment of this deadly types of tumors
البروتين السرطان 121230184200qJUl.jpg



Australian and British study showed that common protein responsible for milk production in nursing mothers, called "No. The. F. 5 ", may also be responsible for making breast cancers more aggressive, opening the door to new opportunities for the treatment of this deadly and common types of tumors.

The supervisor said the study, published in the journal "PLoS Biology", Chris aurmandi this discovery opens up new innovation methods can predict patient response to treatment, "he said, adding:" cancer cells do not respond to any protein. the FSF. 5, what makes the disease more strength and resistance to treatment methods ". A team of researchers to create human tissue from breast cancer, and intervened so the tissue genetically significant amounts of protein, and to monitor its impact to make the cancer cells more furiously.

Aurmandi pointed out that "if we succeed in creating a drug targeting protein No f. 5, it would be beneficial to a large group of women".

The breast cancer is among the most common tumours, as well as the leading cause of death among a large segment of women.

hgfv,jdk hgl]v ggpgdf r] dsff hgsv'hk