نصائح للحفاظ على النشاط بالرغم من ضغوط الحياة

تجنب تصفح البريد الإلكتروني قبل الاستعداد لبدء اليوم



1301012052225Lo3.jpg

هناك استراتيجية للعيش بسعادة ونشاط من خلال خطوات يومية بسيطة.

يجب المحافظة على الطاقة طوال فترة الصباح، إذ إن المرء يواجه كل صباح، بعد فترة تجويع خلال الليل، نقصا في هرموني الطاقة اللذين يساعدان الشخص على الاستمرار في الحركة والنشاط.

ولشحن نشاطك بهرمون الطاقة إليك الخطة التالية التي يمكن تلخيصها في ثلاث كلمات: الضوء والفعل والإفطار.

لا تؤجل بداية يومك، في الصباح نرغب جميعاً في إسكات صوت المنبه ومعاودة النوم، المشكلة هي أنه بمعاودة الاستغراق في النوم ربما نتسبب في إعاقة دورة الهرمون، مما يصعب علينا الحصول على ما يلزمنا من طاقة للعمل بنشاط أثناء اليوم، لهذا من الأفضل أن تعيد ضبط المنبه لخمس عشرة دقيقة أخرى مع وضعه في مكان بعيد لا يمكنك الوصول إليه لإسكاته إلا بالنهوض من الفراش.

اسمح للضوء أن ينفذ لغرفتكم. وإن كان النهار لم يبزغ بعد فيمك إضاءة المصباح الذي يفضل أن يكون ضوؤه أبيض وليس أصفر كي يماثل ضوء النهار في تأثيره على المخ.

ساعد بقية أفراد الأسرة على النهوض من الفراش بهدوء ودون ضجيج. وعلى الأم أن تنهض من الفراش قبل الأطفال بربع ساعة كي تتمكن من الاستحمام وارتداء الملابس قبل بقية أفراد الأسرة. وتجنبوا تصفح البريد الإلكتروني قبل الاستعداد لبدء اليوم.

مارسوا نوعا من الرياضة الخفيفة، حيث إنه في دراسة أجرتها جامعة جورجيا وجد الباحثون أن الأشخاص الذين يقومون ببعض التمارين الرياضية الخفيفة مثل رياضة المشي ثلاث مرات أسبوعيا يسجلون مستويات أعلى في تقليل الشعور بالتعب عن أقرانهم الذين يمارسون نشاطا رياضيا مكثفا لنفس الوقت.
وقد وجدت الدراسة أن ممارسة الرياضة بشكل منتظم يزيد من مستوى الطاقة بالجسم بنسبة 20%.

تناول وجبة إفطار كاملة. إذا ما كنت تتناول فقط مشروب الصباح من القهوة أو الشاي فأنت تحصل على منبه سريع من الكافيين. ولكن عوضاً عن ذلك ينصح بتناول خليط من الأطعمة الغنية بالمواد الكربوهيدراتية للحصول علي الطاقة بشكل سريع، بالإضافة لبروتين خفيف ودهون صحية والتي تأخذ وقتا أطول كي يتم هضمها.

كن كثير الحركة أثناء العمل. لا تظل جالساً على مقعدك طوال فترة العمل، فجسمك يحتاج إلى شيء من الحركة من وقت لآخر لإحداث تدفق في الأكسجين للجسم وللتنبه أكثر لمتطلبات العمل.

حافظ على حيويتك في فترة ما بعد الظهر.

تناول المكملات الغذائية ومجموعة الفيتامينات أثناء الغداء، خاصة فيتامين بي المركب للحصول على مزيد من الحيوية والنشاط.

تجنب الطعام الغني بالدهون مثل البرجر بالجبن لما تسببه من شعور بالكسل بعد الغداء.

مدد عضلات جسمك قليلاً، في منتصف فترة بعض الظهر قف على قدميك وقم بتمرين دوران الزراع في شكل دائرة. وإن أمكن فعل ذلك أيضاً مع الركبتين.

حاول تغيير روتين يومك، وفكر أن تترك العمل مبكراً مرة بالأسبوع وتتوجه للنادي للممارسة الجري أو حضور بعض دورات التدريب الرياضي.



والتقرير باللغه الانجليزيه


Tips to keep the activity despite the pressures of life


Tips to keep the activity despite the pressures of life
Avoid browsing email ready to start the day
1301012052225Lo3.jpg


There is a strategy to live happily and activity through simple daily steps.

Energy must be maintained throughout the morning, as one faces every morning, after a period of starvation during the night, lack of energy, which help the person Harmonie in movement and activity.

And shipping activity, energy hormone you next plan can be summed up in three words: light, and breakfast.

Do not postpone the beginning of the day, in the morning we all wish to silence the alarm sound and sleep again, the problem is that to resume falling asleep may cause obstruction of the hormone, which is difficult to get the energy we need to work actively during the day, for this it is best to set the alarm for another fifteen minutes with in a remote location, you cannot access it to silence him without getting out of bed.

Allow the light to your room. Though the day was dawning after lighting the lamp might prefer to have his light white and not yellow to similar to daylight in its impact on the brain.

Helped the rest of the family to rise out of bed quietly and without noise. And the mother must rise from bed before children with quarter of an hour to shower and dress before the rest of the family. And do not check my email before you get ready to start the day.

They had some sort of light sport, a study by University of Georgia researchers found that people who do some light exercises such as walking three times a week to register higher levels reduce fatigue from their peers who are mathematically intensive activity for the same time.
The study found that regular exercise increases the level of body energy by 20%.

Full breakfast. If you only drink the morning coffee or tea, you get a quick caffeine stimulant. But instead it is advisable to eat a mixture of foods rich in carbohydrates for energy, as well as light and healthy fat and protein and that take longer to digest.

Be much movement at work. Not remain sitting at your seat for the duration of the work, your body needs some movement from time to time to bring in oxygen flow to the body and more attention to business requirements.

Keep your energy in the afternoon.

Taking supplements and vitamins during lunch, particularly vitamin b complex for more vitality and activity.

Avoid fat-rich food such as burgers with cheese for causing a feeling of laziness after lunch.

Your body muscles a bit extended, in the middle of the afternoon stop on your feet and then rehearse Duran farmers in a circle. And if possible do so also with the knees.

Try changing the routine of your day, and the thought of leaving work early once a week and go to the Club for a practice run or attend some coaching sessions.

kwhzp ggpth/ ugn hgkah' fhgvyl lk qy,' hgpdhm